سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟

کد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟

کلمه RTS در اصل برگرفته از RELIABLE TEST SAFETY و به معنای ایمنی تست فشار است.

با توجه به مطلب بالا و پی بردن به مشکلات کالیبر کردن لوله و اتصالات شرکت سوپرپایپ در راستای اهداف نو آورانه و با رویکرد حل معضلات سیستم لوله کشی ساختمان این سیستم RTS را در نسل جدید لوله و اتصالات 2+ خود به بازار عرضه کرد.

در سیستم لوله کشی 2+ سوپرپایپ دو نشانه برای کنترل و آب بندی سیستم وجود دارد که ضمانت کننده ایمنی سیستم هستند.

  • جدا شدن حلقه رنگی از بدنه اتصال
  • چکه نکردن آب از محل حلقه اتصال با حداقل فشار

سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟

 

کد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+

سایز لوله های سوپرپایپ 2+ در امتداد طول لوله با یک نوار رنگی مشخص می شود که در هر سایز رنگ مختلفی است. بدین صورت که برای سایز 16 رنگ نخودی و برای سایز 20 رنگ نارنجی و رنگ قهوه ای برای سایز 25 و برای لوله های سایز 32 از رنگ سبز استفاده شده است.

نکته جالب در مورد این لوله و اتصالات این است که این کد رنگی عینا روی اتصالات سوپرپایپ 2+ در سایز های ذکر شده نیز منطبق می باشد و این تطابق رنگی کنترل صحیح انتخاب سایز را توسط مجری بسیار ساده و آسان کرده و همچنین به دلیل انتخاب سریع اتصالات مورد نظر سرعت اجرای لوله کشی را هم تا حد قابل قبولی بالا می برد.

سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟

 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا اگر در پروژه ای از محصولات اصلی سوپرپایپ 2+ استفاده شود دیگر دلیلی برای نشت سیستم وجود ندارد. زیرا اتصالات سوپرپایپ 2+ به صورت یک پارچه به لوله های مربوطه پرس شده و آب بندی سیستم را به صورت کامل تری تامین می کند.

همچنین جنس حلقه های پرس از آلومینیوم در نظر گرفته شده تا عملیات پرس بهتر و با دقت بالا تری انجام شود. قابل ذکر است که شیار های در نظر گرفته شده روی حلقه های آلومینیومی و حلقه تکیه گاه و فک پرس مخصوص سوپرپایپ 2+ صحت و دقت پرس اتصال را بسیار افزایش می دهند.

محل مشخص برای قرارگیری فک پرس

شرکت سوپرپایپ در هنگام طراحی لوله و اتصالات 2+ خود، امکانی را در نظر گرفت که ایمنی بیشتری به مشتریان خور ارائه کند و هم اجرای سیستم لوله کشی را برای مجریان بسیار راحت تر کند و ان امکان مشخص کردن دقیق محل فک پرس است.

به این صورت که روی بدنه اتصالات یک حلقه از جنس پلاستیک به عنوان تکیه گاه فک پرس وجود دارد که این تکیه گاه محل قرار گیری فک پرس را مشخص می کند. همچنین سه شیاری که روی حلقه آلومینیوم پرس وجود دارد به این منظور طراحی شده و امکان خطا در محل پرس را تقریبا به صفر می رساند.

کد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟

 

اتصالات سوپرپایپ 2+

اتصالات سوپرپایپ 2+ همانند لوله های این برند با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و اتصالاتی کاملا مدرن و امروزی هستند. این اتصالات در خارج ار اروپا کاملا منحصر به فرد بوده و مانند سایر اتصالات سوپرپایپ آب بندی دائم را تضمین میکند.

همچنین با توجه به ویژگی های ممتاز خود سرعت نصب را کاملا افزایش داده و خطای انسانی را هنگام اجرا به طور محسوسی کاهش میدهد.

اتصالات سوپرپایپ 2+ در سایز های متنوعی همچون 16 و 20 و 25 و 32 عرضه شده و قابل اتصال به لوله های سوپرپایپ 2+ هستند.

کد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟
کد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ سیستم RTS در لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ چیست؟

 

این اتصالات پرسی از شرکت سوپرپایپ نیز همانند لوله ای سیستم لوله های 2+ با به کارگیری تکنولوژی RTS و کد رنگ و بر مبنای خط تولید شرکت یوپونور آلمان به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل احتمال خطر آب بندی نشدن سیستم لوله کشی ساختمان را به دلیلی به حداقل برساند.

در تکنولوژی جدید اتصالات سوپرپایپ 2+ بر خلاف اتصالات قدیمی که فقط در سه نقطه به لوله پرس می شدند پرس این اتصالات به دلیل وجود حلقه آلومینیوم به جای استیل ها پرس حلقه های آلومینیومی در تمام سطح حلقه انجام می شود.

بوشن پرسی 20 سوپرپایپ کد : 945150-I

 

استفاده از لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ در سیستم لوله کشی ساختمان ها مزایای زیر را به همراه دارد:

1. تحمل دما و فشار بیشتر سیستم در طولانی مدت

2. افت فشار پایین و عدم رسوب گرفتگی به علت زبری بسیار کم سطح داخلی لوله و اتصالات

3. به دلیل انعطاف پذیری بالای پلیمر به کار رفته در این سیستم به آسانی در محیط های سرد و در دماهای پایین نصب می شود و انعطاف پذیری بیشتری هنگام خم شدن از خود نشان میدهد.

بوشن پرسی 20 سوپرپایپ کد : 945150-I

 

 

admin